- مطالعه کسب و کار رستوران خوب
بسیاری از رستوران داران موفق معتقدند که کار در رستوران های دیگران بهترین آماده سازی برای مالکیت و اداره مؤسسه خود است. یادگیری مهارت های حرفه ای با کار در رستوران دیگری می تواند بینش قابل توجهی در مورد نحوه اداره یک رستوران ارائه دهد. علاوه بر تجربه عملی، یک طرح تجاری ساده اما موثر باید وجود داشته باشد که مفهوم رستوران، بازار و مکان هدف آن، منو و قیمت، پیشبینی درآمدها و هزینههای آینده، و سیاستهای استخدام، آموزش و حفظ کارکنان را تعریف و توصیف کند.
سرمایه گذاری عاقلانه برای صرفه جویی در هزینه ها بدون به خطر انداختن کیفیت مهم است. همچنین سرمایه گذاری در تجهیزات باکیفیت برای استفاده طولانی مدت و سنگین ضروری است.
- مواد غذایی با کیفیت خوب
غذا خوردن در خارج از خانه یکی از سرگرمی های مورد علاقه مردم است و لذت بردن از غذاهای خوب ناریجه یکی از تفریحات اصلی در جامعه ما محسوب می شود. اگر رستوران شما قادر به تهیه و سرو غذای خوب نباشد، داشتن بهترین تجهیزات و دکور اهمیتی ندارد. یک رستوران خوب می داند که چگونه مواد اولیه غذا را تهیه کند، آماده کند و نگهداری کند تا مطمئن شود که بهترین غذاهای با کیفیت به مشتریانش ارائه می شود.
- نوشیدنی ها
یک رستوران خوب باید منوی نوشیدنی جامعی داشته باشد. برای مثال، ممکن است شما برای صبحانه به رستوران ماه منیر مراجعه کنید، در این حین شما میتوانید تنوع زیبایی از آبمیوهها، نوشیدنیهای سرد و گرم و فصلی را در بوفه صبحانه ما پیدا کنید. یا در وعدههای ناهار و یا شام، نوشیدنیهای مناسب برای هر طبع و سلیقهای آماده سرو است.
- مکان یک رستوران خوب مهم است
موقعیت مکانی یک رستوران به اندازه کیفیت غذایی که سرو می کند در موفقیت آن تاثیر دارد. بازار هدف مکان یک رستوران را تعیین می کند. برای مثال، اگر رستورانی قصد دارد از خانوادهها پذیرایی کند، نمیخواهد در مرکز شهر قرار بگیرد.
مشتریان ترجیح می دهند از رستورانی دیدن کنند که به راحتی در دسترس باشد و دارای یک پارکینگ با نور کافی باشد. علاوه بر این، مناطق پر رفت و آمد معمولا بهترین نقاط برای رستوران ها هستند. رستوران باید برای افرادی که در حال پیاده روی یا رانندگی هستند قابل مشاهده باشد.
موقعیت مکانی نیز نقش بسزایی در جذب و حفظ کارکنان دارد. کارمندان تمایلی به سفر به مناطقی که دسترسی به آن ها سخت است یا میزان جرم و جنایت بالایی دارند، ندارند.
- فیدبک مثبت مهمان ها
بهترین رستوران ها یک تجربه غذاخوری عالی را برای مهمانان فراهم می کنند که فراتر از انتظارات آنهاست. یک تجربه مثبت از مهمان تضمین می کند که یک رستوران نه تنها زنده می ماند، بلکه شکوفا می شود. رستورانهای موفق تأکید زیادی بر ارائه تجربهای لذتبخش، شاد و لذتبخش به مهمانان دارند که آنها را به بازدیدکنندگان مکرر تبدیل میکند.
پرسنل مودب و خوش برخورد، حداقل زمان صرف شده برای سفارش و سرو کردن، و رستورانی با فضایی آرام مطمئناً تأثیری ماندگار در ذهن مهمانان می گذارد.
کارکنان شاد و راضی که دارای روحیه بالا هستند نیز به احتمال زیاد با مشتریان تعامل مثبت خواهند داشت.
رستورانهای برتر با گذشت زمان تکامل یافتهاند و با فناوری آشنا شدهاند. نسل های جوان تر ترجیح می دهند غذا را به صورت آنلاین سفارش دهند و به صورت دیجیتالی رزرو کنند.
- طراحی منو
منوها باید تنوع داشته باشند اما نباید خیلی طولانی باشند. مشتریان پرمشغله وقتی گرسنه هستند نمی خواهند قبل از شام یک منوی بیش از حد طولانی بخوانند. یک منوی موفق ساده، تازه و دارای گزینه های خوشمزه است.
هنگام برنامه ریزی یک منو باید به کودکان توجه داشت. خانواده ها بخشی جدایی ناپذیر از بازار هدف اکثر رستوران ها هستند. چند غذای سالم در بخش های کوچکتر باید در منوی غذایی باشد که جوانان از آن لذت ببرند.
- بهداشت را در اولویت قرار دهید
مشتریان ترجیح می دهند در یک رستوران تمیز که غذای تازه سرو می کند ناهار بخورند. محل های تمیز نیز مکان های دلپذیری برای کار هستند. اولویت بندی بهداشت در رستوران ها برای اطمینان از سلامت و ایمنی مشتریان و کارکنان ضروری است.
کارکنان باید آراسته و با لباس فرم تمیز باشند. تمام تجهیزات و هر میز باید پس از استفاده تمیز و ضدعفونی شود. دقیقا چیزی که میتوانید در مجتمع بزرگ ماه منیر پیدا کنید!
- مدیریت ماهر
یک رستوران موفق توسط یک مدیریت کارآمد و ماهر اداره می شود. مهارت های ارتباطی عالی برای یک مدیر خوب لازم است. هر روز، مدیریت یک رستوران باید با مشتریان و کارمندانی از پیشینهها، سنین، جنسیت و ملیتهای مختلف سر و کار داشته باشد. یک تیم مدیریتی خوب، ماموریت، چشمانداز و انتظارات رستوران را به همه کارکنان منتقل میکند و باعث میشود تک تک کارکنان نقش خود را درک کنند. بهترین مدیریت مدیریتی است که بیش از آنکه حرف بزند گوش کند. مدیریت باید به فعالیتهای روزانه مؤسسه نیز توجه داشته باشد، از اطمینان از چیدمان خوب بار و آشپزخانه تا اطمینان از رعایت دقیق قوانین و پروتکلها.
- بازاریابی رستوران خوب
با معرفی موتورهای جستجوی مختلف، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بررسی رستوران های آنلاین، مردم معمولاً رستوران ها را به صورت آنلاین جستجو می کنند. اکثر رستوران ها در رسانه های اجتماعی حضور قوی دارند. رستوران ها کمپین های فکر شده ای را اجرا می کنند و محتوای تازه را به طور مرتب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنند.
اینستاگرام رستوران ماه منیر را فالو کنید!
بسیاری از رستورانها از تخفیفهای جذاب برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنند و برنامههای وفاداری را اجرا میکنند تا مشتریان معمولی انگیزهای برای بازگشت دوباره داشته باشند.
رستورانهای دیگر همچنان ترجیح میدهند از استراتژیهای بازاریابی سنتی مانند تبلیغات بیلبورد، تبلیغات روزنامه، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و تبلیغات، مقالات و ویژگیهای مجلات استفاده کنند. با این حال، ارجاع دهان به دهان همچنان یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی برای رستوران ها باقی مانده است
- ۰ ۰
- ۰ نظر